online randevu tedavi ücretleri
Biz Sizi Arayalım tedavi ücretleri online randevu

Ameliyatsız Varis Tedavisi

Bir önceki konumuzda toplumda en sık görülen damarsal hastalıklardan biri haline gelen varisin nedenleri, belirtileri ve şikayetlerini gördük, şimdi ise henüz böyle bir hastalığı olmayanlar için korunma önerileri ile varis hastaları için çözüm yöntemlerini göreceğiz. Her zaman belirttiğim gibi varis tedavi edilmesi gereken yapısal bozukluk içeren bir hastalıktır.

Bacak varislerinin tedavisi

Varis Nasıl Geçer, Ne Yapmalı?
Kılcal damar dışında kalan tüm toplardamar genişlemeleri mutlaka tedavi edilmesi gerekir. Tedavide amaç hastalıktan tamamen kurtulmak ise bunu ilaç, krem, varis çorabı ve bitkisel karışımlarla yapmanız mümkün değildir. Bu tür ürünler ki sadece bilimsel olarak etkinliği kanıtlanmışları hastalığın neden olduğu ağrı, kaşıntı ve kramp gibi şikayetleri kısmen azaltmaktadır.  Varisler ve şikayetlerinden kurtulmak için tek çözüm yolu doktorun uygulayacağı cerrahi müdahale olmaktadır. Hizmet aldığınız sağlık merkezinin kalitesi ve hasta yoğunluğuna göre ameliyat ve ameliyatsız tedavi yöntemleri uygulanmaktadır. Biz IDEA Klinik olarak ameliyatsız tedaviler (Lazer, Radyo Frekans, Köpük ve Skleroterapi) uyguluyor ve öneriyoruz. Varis ameliyatının neden olduğu sıkıntılardan dolayı ise ameliyat yapmıyor ve önermiyoruz. Pe ki bu önerdiğimiz yöntemlere ve nasıl yapıldıklarına bakalım.

Lazerle Varis Tedavisi

Ameliyatsız varis tedavi uygulamasının başlangıç noktası olan Lazer sağlık alanında kullanımı hızla yaygınlaşmaya devam ediyor. 2000’li yılların başında EVLA yani (Endovenöz Lazer Ablasyonu) ile damar içinden uygulanmaya başlayan lazer zamanla cilt üzerinden uygulanan 2. Biri türü ile daha cazip hale gelmiştir. Varis tedavisi yanı sıra ben aldırma ve kanamalı hemoroid tedavilerinde de kullanılmaktadır. Şimdi nasıl yapıldıklarına detaylı bir şekilde bakalım.

Cilt Üzerinden Lazerle Varis Tedavisi Öncelikle sadece kılcal damar tedavisinde uygulandığını bilmelisiniz. Çünkü cilt üzerinden yapılan uygulama ile kalın varisleri tedavi etmeniz mümkün değildir. Yüz bölgesindeki kılcal damarların tedavisinde de uygulandığı için gereklidir. Elektrik enerjisini ısı enerjisine dönüştüren cihaz 130 dereceye kadar ulaşan bir ısı ile uygulanan kılcal damarları tahrip etmektedir. Kişinin canı yanmaması için cilt özel bir jel ya da bazı cihazların ki Exotherme Laser bu konuda çok başarılıdır. Uygulama esnasında aynı zamanda cildi soğutmakta ve görüntüleme teknolojisi ile cilt altındaki kılcal damarları 10 kat yakınlaştırarak görerek uygulama yapmaktadır. Cihazın değeri 100 Bin TL ve üzeri olup, her yerde Exotherme Lazer bulma imkanınız olmayacaktır.

Endovenöz Lazer Ablasyonu (EVLA)yukarıda belirtilen yöntem sadece kılcal damarların tedavisinde etkili iken kısa adı EVLA olan Endovenöz Lazer Ablasyonu ile daha fazla varis tedavi edilmektedir. Damar içinden uygulanan bir yöntem olup, 10-30 dakika içinde yapılmaktadır. Ultrason eşliğinde yapılmakta olup, ilk olarak cilt üzerinde küçük bir delik açarak damara ulaşılmaktadır. Buradan damar içine çok ince lazer fiberi dediğimiz bir tel kateter sokulur. Sorunlu damar boyunca ilerletilen bu telin ucunda yer alan 1-2 cm’lik alana enerji verilerek damar tahrip edilmektedir. Bu işlem sorunlu damar boyunca uygulanmaktadır. Büyük ihtimalle en fazla 30 dakika sürecek olup, lokal anestezi ile yapılmaktadır. Hasta tedavi sonrası 1 saat istirahat ettikten sonra taburcu olmaktadır. Aşağıda yer alan videoda nasıl yapıldığı gösterilmektedir.

Radyo Frekans Uygulaması (Cilt Üzerinden) Ameliyatsız varis tedavilerinden biride kısa adı RF olan (Radyo Frekans) olup, lazer ile büyük benzerlikleri bulunmaktadır. Öyle ki her ikisi de cilt üzeri ve damar içinden uygulanan yöntemleri bulunmaktadır. Cilt üzerinden uygulanan radyo frekans yine kılcal damar tedavilerinde uygulanmakta olup, çok ince bir ucu ile kılcal damarlara milimetrik dokunuşlarla yapılmaktadır.

Endovenöz Radyofrekans Ablasyonu (EVRFA) Yukarıda da belirtildiği gibi iki şekilde uygulanan RF damar içinden de uygulanmaktadır. Yukarıda tarifini yaptığımm EVLA (Endovenöz Lazer Ablasyonu) yönteminden çok fazla bir farkı olmayıp, o nedenle aynı şeyleri tekrar etmek istemiyorum.

Köpükle Varis Tedavisi
Ameliyatsız varis tedavilerine dair aktaracağım son yöntem köpük ya da diğer adıyla Skleroterapi olacaktır. Türkiye ve Avrupa’da en çok uygulanan yöntemlerden biri olup, halk arasında iğneli varis tedavisi olarak da bilinmektedir. Diğer uygulamalarda genelde cihaz kullanılırken burada ise daha çok etkili ilaç ve doktor tecrübesi ön plana çıkmaktadır.

İlaç Köpük Haline Getirilir! Köpükle varis tedavisi ilacın hava ile karıştırılarak köpürtülmesi şeklinde yapılan bir tedavidir. İlaç olarak atesklerol kullanılmaktadır. 3’lü musluk adını verdiğimiz bir alet ile ilaç köpürtülerek çoğaltılmaktadır. Bu durum aynı zamanda tedavinin daha ekonomik olmasını sağlamaktadır. Hazırlanan köpük çok ince iğne yardımı ile damarlara enjekte edilmektedir.  Uygulandığı anda etkisini göreceğiniz tedavilerden biridir.

Skleroterapi Uygulaması atesklerol köpük haline getirmeden saf halde de kullanılmaktadır. Bu daha çok aşırı ilerlemiş damarların tedavisinde yapılmaktadır. Doktorunuz muayene esnasında yöntem ve dozunu belirlemektedir. Aşağıda yer alan videoda yine yöntemin yapılışı gerçek tedavi esnasından alınmış görüntülerle izleyebilirsiniz.

10-30 Dakika Arasında Sağlığınıza Kavuşursunuz
Yukarıda detayları yer alan tedavi yöntemleri tüm varislerde %100 etkili olarak uygulanmaktadır. Tedavinin sürecine bakacak olursak hastalığı durumuna göre 10-30 dakika sürmekte ve genelde klinik ortamında lokal anestezi ile yapılmaktadır. Çoğunlukla tek seansta yapılan tedaviler nadiren 2. Ve 3. Seanslara gerek duyulmaktadır. IDEA Klinikte ücretlendirme hastalığın tamamen tedavisine yönelik olup, seansların 1 ya da birden fazla olması ücretlendirmeye etki etmemektedir.

Hastanede Yatma ve İş Gücü Kaybı Yok
Yukarıda yer alan tedavilerin tümü ameliyatsız yani ayaktan uygulanan yöntemler olduğu için hastaya narkoz uygulanmaz. Böylelikle hastanede yatma gibi ekstra masraf çıkaran uygulamalarla karşılaşmazsınız. Hasta tedavi sonrası evine, işine, okuluna dönebildiği için herhangi bir iş gücü kaybı yaşanmaz. Ameliyat olduğunuzda ise 2-4 gün hastanede sonrasında 20-45 gün ise evde istirahat etmeniz gerekir. Çalışan ve eğitim görenler için bu durum ciddi sıkıntıya neden olmaktadır.

Fiyatı İse Daha Ekonomik
Ameliyatsız varis tedavilerinde ameliyathane ve birden fazla personele gerek olmadığı için tedavi ücreti daha ekonomik bir şekilde yapılmaktadır. IDEA Klinik tüm hastalara ücretsiz muayene imkanı uyguladığını bir kez daha belirtmek istiyorum. SGK’lı hastaların tedavi ücretlerinde ise %50 indirim yapılmaktadır. Pe ki tedavi ücretleri ne kadar merak ettiğinizi biliyorum. Fakat size net bir fiyat bilgisi verme imkanım maalesef yoktur. Çünkü her hastanın varisleri bir diğerinden farklı olup, herkese aynı fiyatları vermek doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Bu nedenle tedavi ücretinizi ücretsiz muayene esnasında ya da aşağıda yer alan sanal muayene formunu kullanarak öğrenebilirsiniz.

Fotoğraf Çek Gönder, Ücretini Öğren
Muayene için kliniğimize gelme imkanı olmayanlara yönelik sanal muayene uygulaması bulunmaktadır. Uygulanması gereken tedavi ve ücretinizi bir tıkla öğrenebilirsiniz. Bunun için öncelikle hastalığınızı gösteren fotoğraf çekerek aşağıdaki form aracılığı ile doktorlarımıza gönderin. Yapılacak inceleme ile uygulanması gereken tedavi yöntemi ve ücreti size Email ya da telefon ile dönüş yapılarak bilgi verilecektir.

Randevu Almayı Unutma
IDEA Kliniklerde muayene ve tedavi işlemleri randevulu olarak yapılmaktadır. 0312 431 75 47 numaralı telefon ya da aşağıda yer alan bağlantıya tıklayarak randevu oluşturabilirsiniz.

Doktorumuz Sorularınızı Yanıtlıyor
Varis hastalığı ve tedavisine dair aktaracaklarımız şimdilik bu kadar olup, sizlerin merak ettiği diğer hususlara kalp ve damar cerrahisi uzmanımız yanıt verecektir. Aşağıda yer alan soru ve yorum formundan sorularınızı iletebilirsiniz.

Add a Comment
  1. Kopuk tedavisi icin belli bir zaman var midir? en iyi sonuc kişin mi alinir tesekkurler

1. Op.Dr.Nihat AYDIN Kalp Damar Cerrahisi Uzmanı
      Köpük tedavisi her mevsim yapılabilen ve başarı oranıda mevsimlere göre değişmeyen bir tedavi şeklidir

2. benimde variz için ,bir ayakda var kaç para lazım ,ama yeşil kartlıyım

1. Tedavi ücretleri varislerin durumuna göre belirlenmektedir. Muayene ücretsiz olup, SGK güvencesinde olan hastalar için %50 indirim uygulanmaktadır.

3. Merhaba. Varis sadece bacaklarda mi olur? Bende çenemin alt kısmında damar genislemesi olduğu söylendi. Ameliyat oldum düzelmedi. Varis tedavisi uygun olur mu yuze de?

1. Ayça: Varis toplardamar genişlemesi olduğu için daha çok bacaklarda olur. Ama yüz bölgesinde de özellikle kılcal damar genişlemesi sık görülür. Dahası damar olan her yerde genişleme görülebilir. Muayene ederek uygun tedaviyi belirleriz.

4. Sol vsmsafenomoral bileşke düzeyinde 6 mm,midfemoral 5 mm,diz seviyedinde 6 mm ölçülmüş olup valsalva manevrası ağır dereceli yetmezlik izlenmiştir.buna göre ne uygun olur

1. Yasemin: 4.1 mm üzeri kamu hastanelerinde ameliyat ile tedavi edilmektedir. Kliniklerimizde köpük ve damar içi RF uygulaması ile ameliyatsız tedavi edilir.

5. Konya dan gelsem sgk karşılıyor mu.bide aynı gün tedavi olup geri dine bilir miyim

1. Ceyli: Tabii ki 30 dakika içinde tedaviniz yapılarak geri dönersiniz. Muayene ücretsiz olup, SGK güvencesinde olan hastalar için %50 indirim uygulanmaktadır.

6. hocam slmlar .38 yaşındayım ..iki bacağımdada varis mevcut fakat sağ bacağımdaki daha ciddi ve ağrı yapıyor ..çorap giyiyorum…çorapla sorun olmuyor…fakat bacaklarımın arka tarafında hoş olmayan görüntüler var …daha önce özel bi hastane ameliyat ol damarlarını aldır demişti..ama bu damarlar ilerde kalp için sana sıkıntı yaratabilir.ve ayakta çalışmaya devam edersen varisler tekrarlar demişlerdi..ben ameliyat olmak istemiyorum…her hastaneye güvenilmiyor çünkü .sizce nasıl bi yol izlemeliyim ..yardımcı olurmusunuz.

1. Koray: Varis çorabı şikayeti azaltır fakat sorunu ortadan kaldıramaz. Bu nedene tedavi olmak gerekir. Kliniğimizde tüm varisler ameliyatsız yöntemlerle tedavi edilmektedir. Tedavi öncesi Doppler ile tedaviye engel bir durum olup, olmadığına bakıyoruz.

7. Op.Dr.Nihat AYDIN Kalp Damar Cerrahisi Uzmanı
    Klniğimizde her türlü varis tedavisi ameliyatsız yöntemlerle yapılıyor sonuçlarıda ameliyat ve diğer yöntemler göre çok iyi, dilerseniz üctersiz muayenemize gelerek durumunuz hakkında daha detaylı bilgi verebiliriz