online randevu tedavi ücretleri
Biz Sizi Arayalım tedavi ücretleri online randevu

Köpükle Varis Tedavisi

Merhaba arkadaşlar geçenlerde sizlerle varis hastalığının nedenleri, belirtileri ve önlem alınmaması halinde ilerleyen süreçte ne tür şikayetler ile karşı karşıya kalacağımızı ele almıştık, şimdi ise ameliyatsız varis tedavisi denince en çok uygulanan yöntemlerden biri köpük ve skleroterapi uygulamasını enine boyuna inceleyeceğiz.

Skleroterapi Uygulaması

Köpük & Skleroterapi Uygulaması Nedir?
Yukarıda da belirtildiği gibi ameliyatsız tedavi grubunda yer alan köpük ve skleroterapi uygulamasının bu kadar ön plana çıkmasının en önemli nedeni kılcal damar ve toplardamar genişlemesi dahil tüm varislerde %100 etkili tedavi olmasıdır. Sadece 10 dakika gibi kısa sürede yapılması yanı sıra uygulama öncesi narkoz gerektirmemesi, tedavi sonrasında hastanede yatma ve iş gücü kaybı yaşanmaması en önemli üstünlükleri arasındadır.

Varislerde Köpük Tedavisi Nasıl Yapılır?
Tedavinin ana omurgasını özel olarak üretilmiş olan sklerozan madde dediğimiz atesklerol oluşturmaktadır. Bu ilacı kullanış şekline göre köpük ya da skleroterapi adını almaktadır. Dilerseniz ilk olarak köpük tedavisi ile başlayalım.

1. İlaç Köpük Haline Getirilir: Evet arkadaşlar elimizdeki ilacı saf halde kullanmak yerine onu 3’lü musluk adını verdiğimiz bir alet ile ilaç + hava karışımı yaparak köpük haline getirilmektedir. Baktığınızda beyaz sıvı bir ilaç görürsünüz. Burada amaç ilacın dozunu düşürmenin yanı sıra ilacı çoğaltarak daha fazla varisi tedavi etmektir. Bu şekilde daha ekonomik bir şekilde sağılığınıza kavuşursunuz.

1. Elde Edilen Köpük Damarlara Enjekte Edilir: Elde edilen köpük çok ince enjektör yardımı ile ya da kelebek adı verilen bir uygulama ile damarlara enjekte edilmektedir. Köpürtülmüş madde damarlara ulaştığı anda onları büzerek yok etmektedir. Yani etkisini anında göreceğiniz yöntemlerden biridir.

1. Skleroterapide Saf İlaç Olarak Kullanılır: Yukarıda anlatılanlar köpükle varis tedavisinde yapılan uygulama olup, skleroterapi ise daha çok aşırı kalın varislerde saf ilaç halinde yani herhangi bir köpürtme işlemi yapmadan ilacı olduğu gibi damarlara enjekte etmek şeklinde yapılır.

Doktorumuza Kulak Verelim (Yapılışını İzleyelim)
Şimdi dilerseniz birazda bu işin nasıl yapıldığını gerçek tedavi esnasında çekilmiş görüntülerle izleyelim. IDEA Bakırköy kliniği kalp ve damar cerrahisi uzmanı Op. Dr. Orhan Coşkun’un yaptığı tedavi esnasında çekilmiş olup, videoyu izledikten sonra yazıya devam edelim.

Neden Köpükle Varis Tedavisini Tercih Etmeliyim?
Evet arkadaşlar uygulamanın nasıl yapıldığını tüm detayları ile gördükten sonra şimdi hastalar neden bu yöntemi tercih etmesi gerektiğini başlıklar halinde ele almak istiyorum.

Ameliyatsız Yöntemlerle Yapılan Basit Bir Uygulamadır
İlk başlığı yöntemin basit oluşuna vermek istiyorum. Ameliyatsız bir uygulama olduğu için klinik ve hatta doktor muayenehanelerinde bile kolayca yapılmaktadır. Yani ameliyathane gerektirmediği için ücreti %50 daha düşük olmaktadır. Çünkü ameliyatlarda tedavi ücretine ek olarak birde ameliyathane kullanım masrafı eklenmektedir.

10 Dakikada Yapılır, Hemen Taburcu Olursunuz
Hastanın hiçbir şekilde özgürlüğünü kısıtlamaz. Sadece 10 dakika gibi kısa sürede yapılan uygulama sonrası hasta evine, işine, okuluna yani hayatına kaldığı yerden devam edebilmektedir. Ameliyat olması halinde ise ya narkoz ya da belden aşağısını uyuşturma şeklinde yapılacağı için hasta minimum 3-4 gün hastanede yatması gerekmektedir. Ameliyat ile sorunlu damar çıkarıldığı için 20-30 gün mutlaka evde istirahat etmesi gerekir. Bu uygulamada ise hiçbir kısıtlayıcı özellik yoktur. Köpükle varis tedavisinde hastalığın büyüklüğüne göre 1 ya da birden fazla seans sürebilmektedir. Tedavi ücretleri seans sayısı ile alakalı olmadığı için bu konuda endişeniz olmasın. Seanslar sadece bir defada belirli dozda ilaç kullanılması gerektiği içindir.

Tüm Varisler Tedavi Edilir, Tekrarlama Riski Yoktur
Hastaların en çok merak ettiği hususların başında tekrarlama riski gelmektedir. Ameliyat ile yapılan tedavilerde en sık karşılaşılan sorunlardan biridir. Aslında yanlış bilinen bir hususu düzeltmek istiyorum. Tedavi edilen varisler hiçbir şekilde tekrarlamaz. Sadece tedavi edilmeyen varisler ilerleyen süreçte kalınlaşarak sorun teşkil etmesidir. Buda ameliyat ile yapılan tedavilerde karşımıza çıkmaktadır. Çünkü ameliyat sadece kalın varislerde mümkün olduğu için o süreçte ince ve orta kalınlıktaki damarlar bırakılır. Tabii ki kalan bu varisler en fazla 2-3 yıl içinde kalınlaşarak tekrarladı gibi algılanmaktadır. Köpükle varis tedavisinde ise 1 mm ve üzeri gözle görülen görüntüleme cihazları ile tespit edilen tüm kılcal damar ve kalın varisler tedavi edilmektedir. Yani ilerleyen yıllara büyüyecek, kalınlaşacak hiçbir varis bırakılmaz. Bu yönü ile ameliyatsız tedaviler çok avantajlıdır.

Ağrı, İltihap, Şişlik ve Ameliyat İzi Yok
Ameliyatla yapılan tedavilerde uygulama sorunlu damarın vücuttan çıkarılması şeklinde yapılır. Bunun için 2 farklı noktada minimum 2-3 cm genişliğinde kesi yapılması gerekir. Bu durum tedavi sonrası ağrı, şişlik ve ödem problemini de beraberinde getirmektedir. Aynı şekilde her ne kadar estetik dikiş dense bile ciddi anlamda ameliyat izi kalacaktır. Özellikle etek giyen hanımlarda bu iz dikkat çekici olmaktadır. Köpükle varis tedavisinde uygulama esnası ya da sonrasında herhangi bir ağrı, şişlik ve iz kalmaz. Sadece birkaç günlük geçici cilt travmasına bağlı olarak morluk oluşabilir.

Fiyatı Çok Daha Ekonomik
Önemli yönlerinden biride tedavi ücretleri olup, ameliyata göre çok daha uygun fiyatla tedavi edilmektedir. Tedavi ücretleri hastalığın durumuna göre değişmektedir. Bunun için IDEA Kliniklerde ücretsiz muayene imkanı sunulmaktadır.

Tedavi Ücretini Anında Öğren
Kliniğimize gelme imkanı olmayanlar içinde sanal muayene uygulaması olup, aşağıda yer alan formu kullanarak tedavi ücretinizi öğrenebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken hastalığınızı gösteren resim çekerek form ile doktorlarımıza iletmek olacaktır. Seçtiğiniz iletişim yöntemine göre merak ettiğiniz detaylar size iletilecektir.

Doktorumuz Sorularınızı Yanıtlıyor
Bu konuda aktaracaklarımız nihayete etmiş olup, yazımızın devamında sizden gelen sorulara yanıt vereceğiz. Aşağıda en çok karşılaştığımız sorular ve cevapları yer almakta olup, aynı şekilde sizde sorunuzu iletebilirsiniz.

Ankara’da Köpükle Varis Tedavisi Yapan Hastaneler Hangileri?
Özel hastaneleri bilmiyorum ama kamu hastanelerinde maalesef bu uygulamayı bulmanız şuan için imkansızdır. Çünkü tedavide kullanılan ilacın maliyetli ve temini yurt dışından biraz zor olduğu için kamu hastanelerinde henüz köpük ve skleroterapi uygulaması yoktur. Kalın varisleri olan hastalara ameliyat yapılmaktadır. Ankara IDEA Kliniği sizlere bu hizmeti vermektedir. Kızılay’da bulunan sağlık merkezimize sizi de bekleriz.

Yan Etkileri Var mı?
Bugüne kadar yapılan binlerce hastanın tedavisinde herhangi bir yan etki gözlenmemiştir. Fakat yine de hamile hastaların tedavisini doğum sonrasına kadar yapmıyoruz. Gebelik sürecinde anne adayının şikayetlerini hafifletmek için varis çorabı kullanımı önerilmektedir.

Yaz Aylarında Yapılır mı?
Nasıl bir olgu bilmiyorum ama insanlar sıcak yaz aylarında varis tedavisinden kaçınmaktadır. Bunun hiçbir bilimsel yönü olmayıp, yılın 365 günü dilediğiniz zaman, dilediğiniz yöntemle tedavinizi olabilirsiniz.

SGK Karşılıyor mu?
Evet arkadaşlar her ne kadar kamu hastanelerinde bu yöntem yoksa da özel sağlık merkezlerinde yönteme destek verilmektedir. IDEA Kliniklerde SGK’lı hastaların muayenesi ücretsiz tedavileri ise %50 indirimli olarak yapılmaktadır.

Add a Comment
  1. Benim bir bacağımda parmak varis dedikleri varisden var ama çok fazla sülük yöntemini bile denedim ama bir damla kan akışı olmuyor emzirdiğim için doktora gitmeyi erteliyorum bu köpük tedavi yönteminin emzirmeye sakıncası varmı teşekkürler

1. Tedavinizi emzirme dönemi sonrasında yaptırmanızı öneririm. Sülük sadece damardaki kirli kanı emer. Damarın yapısal olarak bozulmasına bir etkisi olmaz. Haliyle tedavi edici bir etkisi olması söz konusu değildir.

2. Ben daha önce de yaptırdığım için uygulamayı biliyorum . Tekrar yaptırmam gerekiyor yeni varislerim çıktı çünkü. Benim yaptırdığım yerde hem köpük tedavisi arkasından da radyo frekans tedavisi olmuştum. Kılcal damarlar başka türlü geçmiyor . Sizde de radyo frekans var mı, benim kılcal damarlarım çok

1. Canan: Rf uygulamamız var. Kılcal damarlar için uygulanan microskleroterapi tedavisini de uyguluyoruz. Hangi tedavinin uygun olacağı mauyene esnasında belirlenmektedir.