Varis Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Varisi olan kişiler tarafından en çok sorulan sorulardan birisi de varisler tedavi edilmezse ne olacağıdır. Bu soru genellikle varisi ileri seviyede olmayan hastalar tarafından sorulmaktadır. Çünkü varis ilk evrelerde hastalarda şikayate neden olmaz. Ancak sorunun ilerlemesi ile birlikte şikayetler ortaya çıkar. Şikayetleri olan kişiler hayat kalitesi olumsuz olarak etkilendiği için varislerinden biran önce kurtulmak isterler.

Varis Tür Ve Dereceleri Nelerdir?

Varisler boyutlarına göre kılcal, orta boy ve büyük boy varisler olmak üzere 3 grupta incelenir.

Kılcal Varisler

Varis hastalığının en masum olanı kılcal damar çatlamasıdır. 0.5- 2 mm arasında olan damar çatlamalarına kılcal ismi verilmektedir. Kılcallar ana damar grupları olan atardamar ve toplardamarları birbirine bağlayan yardımcı damarlarda meydana gelmektedir.

Kılcal damar çatlamaları sağlık açısından herhangi olumsuz bir duruma neden olmazlar. Yalnızca görsel açıdan rahatsız edici bir görüntüye neden olmaktadır. Özellikle yoğun olan kılcallar estetik açıdan istenmeyen bir görüntüye neden olmaktadır.

Kılcallar büyük ve orta boy varislere nazaran daha sık görülmektedir. Özellikle kadınlar arasında oldukça yaygın bir sorundur. En çok bacaklarda görülür. Ancak yüz bölgesinde de rastlanabilir.

Genetik yatkınlık, hormonal değişimler ve güneş ışınlarına fazla maruz kalınması kılcalların oluşma riskini daha çok arttırmaktadır.

Orta Boy Varisler

Orta boy ve büyük boy varisler kirli kanı kalbe taşıyan toplardamarlarda meydana gelir. 2-3 mm boyutunda olan toplardamar genişlemeleri orta boyutlu varisler olarak kategorize edilir. Kılcalların aksine ciltten kabarık olabilirler. Cilt yüzeyinden görülebilirler. Morumsu ve yeşilimsi renklerde olabilirler. Ağrı, kramp, kaşıntı ve sızlama gibi şikayetlere neden olabilir.

Büyük Boy Varisler Tedavi Edilmezse Ne Olur?

3 mm ve üzerinde olan varisler büyük boy olarak sınıflandırılır. Bu tarz varislerde görülen şikayetler daha ciddi boyutludur. Bazı hastalar varisleri yüzünden yürüme zorluğu çektiğini dahi ifade etmektedir.

Ağrı, kramp ve kaşıntıya ek olarak ilerlemiş varislerde kanama ve bacak yaraları görülebilir. Yani yazımızın giriş kısmındaki sorunun cevabı bacak yaraları ve kanama şikayetidir. Varisler tedavi edilmezse sürekli olarak ilerler ve zaman içerisinde yara oluşmasına neden olur.

Varis Evreleri

Varis Dereceleri

Varis evreleri dünyaca kabul gören Ceap kriterlerine göre belirlenmektedir. Ceap kriterlerine göre varisler C0 ile C6 arasında derecelendirilir.Yukarıda bulunan görselden hangi sınıftaki varisin nasıl göründüğünü inceleyebilirsiniz.

Varis şikayetleri C1den C6 ya doğru artış göstermektedir. Örneğin C1 sınıfında yer alan varisler sağlık açısından rahatsız edici herhangi bir duruma neden olmazlar. Ancak C5 C6 aşamasındaki varisler kanama ve bacak yaralarına neden olacak düzeydedir.

Tedavi Edilmeyen Varisler Bacak Ãœlserine Neden Olur?

Varis müdahale edilmez ise sürekli ilerleme eğiliminde olan bir hastalıktır. Orta boy varisler tedavi edilmez ise büyük boy varislere dönüşebilir. Büyük boy varisler ise tedavi edilmezse bacak ülserine neden olabilir. Varis derecesi ilerledikçe bölgedeki kan dolaşımı neredeyse duracak aşamaya gelmektedir. Bölgede kan akışı olmaması ise yara oluşumuna neden olmaktadır. Bölgeye temiz kan gelemediği için bacak yaralarının iyileşmesi oldukça zor ve meşakkatlidir. Bu nedenle sorunun bu aşamalara gelmesine izin verilmeden tedavi edilmesi şiddetle önerilmektedir.

Varisler bacak ülserine neden olmadan mutlaka tedavi edilmelidir.

Varis Ülseri Nasıl Tedavi Edilir?

Ä°dea Klinik Ankara’da ülser aÅŸamasına dönüşmüş varisler ameliyatsız olarak PRP tekniÄŸi ile tedavi edilmektedir.

Ülser yaralarının iyileşmemesinin nedeni bölgeye kan akışı sağlanamamasıdır. PRP tekniğinde hastanın kendi kanı alınır. Alınan kanın zengin ve yara iyileştirici olan kısmı santrifüj cihazı ile ayrıştırılır. Sonrasında yara kısma enjektör ile enjekte edilir. Bu sayede yaranın iyileşmesi hızlandırılır. Yaranın büyüklük ve derecesine göre 3-4 seans gerekebilir. Sorunun bu aşamaya gelmeden tedavisinin yapılması şiddetle tavsiye edilmektedir.

Varisleriniz ileri derecelere ulaşmadan önce ameliyatsız yöntemlerle 10 dakika içerisinde varislerinizden kurtulabilirsiniz. Varis tedavileri hakkında ayrıntılı bilgi almak için aşağıda linki verilen yazımızı inceleyebilirsiniz.