Yüzde OluÅŸan Kılcallar (Damar Çatlaması) Nasıl Tedavi Edilir? Ankara’da Kılcal Tedavisi

Varisler halk arasında yalnızca bacaklarda oluşan damar genişlemeleri olarak düşünülmektedir. Ancak varislerin tıbbi olarak 2 farklı formu bulunmaktadır. Bunlar varis(damar genişlemesi) ve kılcallar( damar çatlamaları)dır. Damar genişlemeleri sağlık sorunu olarak kabul edilirken, kılcallar estetik sorun olarak kabul edilir. Bunun nedeni ise varislerin sağlık açısından sorunlara neden olurken kılcalların görsellik dışında herhangi bir soruna neden olmamasıdır.

Kılcal Damar Çatlaması Nedir?

Kılcallar Ä°ngilizce’de spider veins olarak anılmaktadır. Spider veins örümcek ağı damarlar gibi bir anlama gelmektedir. Sorunun bu ÅŸekilde anılmasının nedeni damar çatlamalarının görsel olarak örümcek ağını andıran bir ÅŸekilde olmasıdır. Ayrıca 0.5-2 mm arasında yanı kıl kadar ince damarlardır. Bu nedenle kılcal damar çatlamaları olarak anılır.

Varislerin Sınıflandırılması

Varisler evrensel olarak kabul gören CEAP sınıflandırılmasına göre kategorize edilmektedir. Kılcallar C1 sınıfında yer almaktadır. Bu sınıfta olan varislerin sağlık açısından herhangi bir riski bulunmamaktadır. C6ya doğru varislerin neden olduğu şikayetlerde de artış görülmektedir. Hatta C6 aşamasında geçmesi oldukça zor olan bacak yaraları oluşup hastanın hayat kalitesi oldukça etkilenmektedir.

Neden Olur?

Kılcal damar çatlamalarının neden olduğu kesin olarak bilinmemektedir. Ancak uzmanlar genetik faktörler, güneş ışınlarına fazla maruz kalınması ve hormonal değişimler gibi etkenler üzerinde fikir birliğinde bulunmaktadır.

Genetik Yatkınlık

Genetik yatkınlık bir çok hastalığın ilk nedenleri arasında yer almaktadır. Sağlık sorunu olarak kabul edilen toplardamar genişlemelerinin en temel sebeplerinden birisi genetik faktörlerdir. Anne babasında da varis olan bireylerde sorunun görülme riskinin yüzde doksan civarında olduğu bilinmektedir. Aynı durum kılcal damar çatlamaları içinde geçerlidir.

Güneş Işınlarına Maruz Kalmak

Güneş ışınları ciltte güneş lekelerinin yanı sıra damar çatlamaları olmasına da neden olmaktadır. Bu yüzden nasıl güneş gözlüğü takarak gözlerimizi koruyorsak cildimizi de güneşin zararlı ışınlarından korumamız gerekmektedir. Özellikle yüz bölgesinde ortaya çıkan örümcek ağı damarları güneş ışınlarına aşırı maruz kalınması ile ilişkilendirilmektedir.

Kılcal Damar Çatlaması

Hormonal DeÄŸiÅŸimler

Kadınlarda erkeklere nazaran varis problemlerinin daha sık görülme nedenlerinden birisi de hormonal değişimlerdir. Özellikle gebelik döneminde vücutta bulunan kan miktarının artmasına ve hormonal değişimler yaşanmasına bağlı olarak varis ve kılcal damar çatlamaları ortaya çıkmaktadır. Kılcal damar çatlamaları gebelik döneminin sonlanması ve vücuttaki kan miktarının normale dönmesine bağlı olarak kendiliğinden yok olabilir. Bu oluşan bütün kılcalların yok olacağı anlamına gelmez elbette. Ancak bu durum varisler yani damar genişlemeleri için geçerli değildir. Varislerin geçmesi için mutlaka doktor müdahalesi gerekmektedir.

Yüz Bölgesindeki Kılcal Damar Çatlamaları

Kılcal damar çatlamaları damar olan her yerde görülebilir. En sık görüldüğü alanlar bacaklar ve yüz bölgesidir. Her iki bölgede estetik açıdan istenmeyen bir görünüme neden olmaktadır. Yüz bölgesi sürekli olarak göz önünde olan bir bölge olması sebebiyle dada rahatsız edici olmaktadır.

Kılcal Damar Çatlaması Nasıl Tedavi Edilir?

Kılcalların tedavisi Radyofrekans, lazer ve microskleroterapi teknikleri ile tedavi edilmektedir.

Radyofrekansla Tedavi

RF tedavisi radyo dalgalarını ısı enerjisine dönüştüren bir cihaz yardımıyla yapılır. Cihazın kaleme benzer ve yüksek ısılı ucu istenilen alana dokundurularak yapılır. Bu sayede istenilen bütün kılcallar yüksek ısı sayesinde ortadan kaldırılmış olur.

Lazerle Kılcal Tedavisi

Lazer cihazı ile ciltten koyu renkli olan kılcal damar çatlamaları yok edilmektedir. Lazerin yüksek ısısı damarın kalıcı olarak ortadan kaldırılmasını sağlamaktadır. Lazer cihazının soğutucu ucu bulunması sayesinde yüksek ısıya rağmen yaşanan acı minimaldir.

Microskleroterapi

Skleroterapi ilaçla varis tedavisi olarak geçmektedir. Bu tedavi tekniğinde damarın kapatılmasını sağlayan ilaç damar içerisine enjekte edilir. Skleroterapi damar genişlemeleri için kullanılan bir tekniktir. Bunun kılcallar için olan versiyonu ise microskleroterapidir. Her iki işlemde de mantık aynıdır. İlaç enjeksiyonu ile damarın kapatılmasıdır. Damarların kaybolması daha işlem anında gözlenebilmektedir. Yani skleroterapi ile dakikalar içerisinde ağrısız, acısız bir şekilde varislerinizden ve kılcallarınızdan dakikalar içerisinde kurtulabilirsiniz.

Ücretsiz muayene imkanımızdan yararlanmak ve yüzünüzde bulunan kılcallarınızdan kurtulmak için İdea Klinik Ankara şubemizi ziyaret edebilirsiniz.