Varis Ameliyatı Tek Seçenek Değil!

Birçok hastalığın tedavisi günümüze kadar cerrahi müdahale yani ameliyat ile yapılmıştır. Onlardan biride toplardamarlarda genişleme anlamına gelen varis hastalığı olup, 2000’li yılların başına kadar neredeyse tek seçenek ameliyat olmuştur. 1998 Yılında EVLA dediğimiz Endovenöz Lazer Ablasyonu ile ameliyatsız tedavilere geçilmesine karşın yeterli halen alt yapısı yeterli olmayan, yeteri kadar kalp ve damar cerrahisi uzmanı olmayan sağlık merkezlerinde halen tedaviler ameliyat ile yapılmaktadır. IDEA Klinik olarak ameliyat önermiyoruz. Bu sayfada sizleri bilgilendirmek adına hazırlanmıştır.

Cerrahi Müdahale

Varis Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Cerrahi yöntemlerin nasıl yapıldığına baktığımızda birçok uygulama bulunmaktadır. Tabii ki birçoğu uygulamadan kalkmış olup, günümüzde Stripping Venektomi ve kapakçık onarımı gibi yöntemler bulunmaktadır. Genel amaca bakacak olursak sorunlu toplardamarı vücuttan çıkarmayı amaçlamaktadır. Kapakçık onarımı ise sorunlu kapakçıkları değiştirmeyi hedeflemektedir. Şimdi dilerseniz bu yöntemlerin nasıl yapıldığına bakalım.

Damarın Vücuttan Çıkarılması (Stripping)
Varis ameliyatlarında en sık uygulanan yöntem damarın vücuttan çıkarılmasını amaçlayan Stripping uygulaması olup, nasıl yapıldığına bakacak olursak ilk olarak baldır bölgesinde bir kesik oluşturarak damarı buluyor ve içerisine bir tel sokulmaktadır. Sokulan bu tel mümkün olduğu kadar ilerletilerek genelde ayak bileklerine kadar gönderilmektedir. Sonrasında vardığı noktaya da bir kesi yaparak tel dışarı çıkarılıp damar tele bağlanmaktadır. Sonra ki aşaması ise telin sokulduğu noktadan geriye doğru çekilmesi şeklinde yapılır. Teli her geri çekme uygulamasında sorunlu damar sıyrılarak vücuttan ayrılmaktadır. Dilerseniz birde nasıl yapıldığına aşağıda yer alan videodan bakalım.

Lütfen Dikkat izleyeceğiniz video gerçek ameliyat esnasında çekilmiş ve herhangi bir sansür uygulanmamıştır. Özellikle 13 yaş altı çocuklar için korkutucu içerik teşkil etmektedir. Bu nedenle çocuklara izletmeyin ve mümkünse yanlarında izlemeyin.

Kapakçık Onarımı Ameliyatı
Bir diğer uygulama ise sorunlu kapakçıkların onarımı olup, öncelikle kapakçıklar ne onu anlayalım. Çünkü bu sayfada varis hastalığına ve yapısına dair bilgiler olmadığı için biraz kafanız karışabilir. Kapakçıklar toplardamarların her 5-10 cm aralıklarla bulunduğu hayati öneme sahip dokulardır. Görevi kirli kanı geri kaçırmamak olup, tek yönlü açılıp kapanmakta ve kanı kalbe doğru itme vazifesi bulunmaktadır. Ayakta olduğunuzda yer çekiminin de etkisi ile kan yukarı çıkmak yerine haliyle geri kaçmak isteyecektir. Kapakçıklar bunu önlemek için vardır. Fakat çeşitli nedenlerle bu kapakçıkların bir ya da bir kaçı bozulursa işte o zaman varis hastalığı ortaya çıkmaktadır. Kapakçık onarımı ameliyatı ise sorunlu kapakçıkları sağlamları ile değiştirmeyi hedeflemektedir. Vücudun farklı bölgelerinden alınan sağlam kapakçıklar ameliyat ile nakil edilmektedir. Maalesef çok başarılı bir yöntem olmadığı için uygulanışı yok denecek kadar az bir seviyededir.

Varis Ameliyatı Riskleri Nelerdir?

Şuana kadar varis ameliyatı esnasında ölen vatandaşımız yoktur. Yani böyle bir korkunuz olmasın. Bizlerin önermemesi daha çok dezavantajları bakımındadır. Madem ameliyat yerine alternatif ameliyatsız uygulama var neden sıkıntılı olanı tercih ediyorsun ki? Şimdi dilerseniz ameliyat esnasında ve sonrasında yaşayacağınız sıkıntılara bakalım.

Narkoz Gerekebilir!
Yapılan ameliyat esnasında büyük çoğunlukla genel anestezi dediğimiz narkoz ile uyutma işlemi yapılabilir. Çoğunda ise belden aşağısını uyuşturma yöntemi uygulanabilir.

Hastanede Yatmanız Gerekir
Gerek narkoz, gerekse belden aşağısını uyuşturarak yapılan ameliyatlarda hasta 2-5 gün aralığında hastanede yatması gerekebilir. Sonrasında bandaj sarılarak ya da varis çorabı giydirilerek taburcu edilir.

Evde 20-45 Gün İstirahat Etmek Gerekir
Hastaneden taburcu olmanız her şeyin bittiği ve sağlığınıza kavuştuğunuz anlamına gelmez. Doktorunuz size 10 ile 45 gün arasında iş göremez raporu verecek ve evinizde özellikle yatarak geçirmenizi isteyecektir. Çünkü ameliyat sonrası uzun süre ayakta durmak sıkıntıya neden olmaktadır. 20 Gün iş göremez raporu aldığınızı kabul edersek bu hem çalışan hem de öğrenim görenler için sıkıntıya neden olur. Bu nedenle ameliyatsız tedavileri öneriyoruz. Çünkü 10-30 dakika süren tedavi sonrası evinize, işinize, okulunuza dönersiniz.

Varis Ameliyatı Sonrası Nasıl Bir Süreç Yaşanır?
Öncelikle ameliyat olduğunuzu unutmamalısınız. Yani bir sürede olsa bazı hayallerinizi ertelemek gerekir. Yoksa iyileşme sürecinin uzamasına neden olursunuz. Bu nedenle doktorunuz iş göremez raporu verdi ve evde istirahat etmenizi istediyse buna mutlaka uymalısınız.

Bacakta Morarma Olur mu?
En sık yaşanan sorunlardan biri ameliyat sonrası bacaklarda morarma olup, normal bir durum diyebiliriz. Çünkü basit bir ameliyat geçirmediniz. Morarmayı önlemek ya da minimize etmek için ayakta kalmamaya çalışmalısınız. Tam olarak iyileşme süreciniz 6 ay olup, bu süreçte şikayetler elbet olacaktır.

Varis Ameliyatı Kesin Çözüm mü?
Sizlerden gelen soru başlıklarını incelerken çok güzel bir başlık ile karşılaştım. Soru sahibi varis ameliyatı olmak kesin çözüm mü şeklinde soru sormuştur. Öncelikle ameliyatla sadece kalın varisler tedavi edilir. Orta ve kılcal damarlar kesinlikle tedavi edilmez. Bu durum vücudunuzda halen varislerin kalmasına ve ilerlemesine neden olacaktır. 2-3 Yıl sonra o küçük olan damarlar büyüyecek ve yeniden ameliyat olmanız gerekecektir. Bilimsel olmasına bilimsel ama tam anlamıyla çözüm değildir. Ameliyatsız varis tedavilerinde ise tüm varisler gözle görülen Doppler ile tespit edilen tüm varisler çeşitli tedavi yöntemleri ile tedavi edilerek tamamen ortadan kaldırılmaktadır.

Bacaklarda İz Kalır mı?
Ameliyatın tanımı 0,5 cm üzeri kesi ile yapılan tedavi demektir. Varis ameliyatı da 2,5 cm arasında bir kesi ile yapıldığı için dikiÅŸ atmak gerekecektir. Her ne kadar gizli  (estetik) dikiÅŸ ile yapıyoruz deseler de iz kalacaktır. Ameliyatsız yöntemlerde genelde iÄŸne kullanıldığı için sadece birkaç gün kızarıklık dışında herhangi bir iz kalmaz.

Varis Ameliyatı Olmak Şart mı, Olmazsa Olmaz mı?
Konuyu yine sizlerden gelen bir soruya yanıt vererek bitirmek istiyorum. Ziyaretçimiz varis ameliyatının şart mı olduğunu sordu. Bunu yazının giriş kısmında da belirttiğim gibi tekrarlıyorum. Varis ameliyatı olmak zorunda değilsiniz. Çünkü tüm varisler ameliyatsız yöntemlerle kolayca tedavi edilebilmektedir.

Lazer, Radyo Frekans, Köpük ve Skleroterapi
Ameliyatsız tedavilere özetle bakmak gerekirse teknolojik cihazlar ve doktor tecrübesi ortaya çıkmaktadır. Örnek vermek gerekirse lazerle varis tedavisinde kullanılan Exotherme Vaskuler Lazer cihazın fiyatı 100 Bin TL’nin üzerindedir. Bu nedenle alt yapısı olmayan sağlık merkezleri varis ameliyatına devam etmektedir. IDEA Klinik alanında tecrübeli kalp ve damar cerrahisi uzmanları yanı sıra tedavide ihtiyaç duyulan tüm cihazları barındırmaktadır. Tüm kılcal damarlar ve kalın varisler kolayca tedavi edilmektedir.

Varis Ameliyatı Ücreti Ne Kadar?
IDEA Klinik olarak ameliyat yapmadığımız için ücret verme imkanımız olmayacaktır. Fakat ameliyatsız yöntemler daha ekonomik olmaktadır. Çünkü ameliyathane gerekmez, birden fazla personel, hastanede yatma gerekmez. Bunların her biri masraf oluşturmaktadır. Sizlere varis ameliyatı ücret bilgisini veremeyiz ama aşağıda yer alan formu kullanarak ameliyatsız tedavi ücretini öğrenebilirsiniz.

Doktora Sor, Öğren
Varis ameliyatı ile ilgili aktaracaklarımız bu kadar olup, şimdi dilerseniz sizlerden gelen sorularla devam edeceğiz. Sizde sayfada aradığınız bilgiyi bulamadıysanız aşağıda yer alan soru ve yorum formundan sorunuzu kalp ve damar cerrahisi uzmanlarımıza sorabilirsiniz. En kısa sürede sorunuza burada yanıt verilecektir.

2 comments

1. Merhaba iyi günler
    Benim sorunum sol kasık üzerinde damar genişlemesidir ileri derecede degil kaşıntıda mevcut 2-3 ay öncesi 2 tane vardı şimdi 5 tane kılcal damarda genişleme var sol kasıkta ne yapmalıyım
    Op.Dr.Nihat AYDIN